Fælles ansvar for sunde børn

Måltiderne i børnehaven

Forældrebestyrelsen har fravalgt madordning for en to årig periode.

Vi opfordrer til, at børnene medbringer en sund og varieret madpakke, primært bestående af rugbrød og grøntsager, da børnene har brug for energi til en hel dag i børnehaven.

Børnene tilbydes økologisk mælk, samt vand til måltiderne.

Om formiddagen spiser vi lidt af madpakken indenfor i grupperne og kl. 12 spiser vi igen. Denne gang udenfor, enten i drivhuset, ved bålpladsen eller på verandaen alt efter vejrsituationen.

Vi tilbyder økologisk frugt- og brødordning om eftermiddagen med en forældrebetaling på 70 kr. om mdr.

Fejring af fødselsdage

Vi holder gerne barnets fødselsdag i børnehaven.

Til samling er fødselsdagsbarnet i centrum, det sidder på guldstol og flaget er hejst. Vi laver fødselsdagsprøver, synger fødselsdagssang og barnet får fødselsdagsmedalje.

Vi mener, målet med fødselsdagen er at bringe barnet i centrum, og at dette ikke nødvendigvis hænger sammen med maden. Derfor har vi i samarbejde med institutionsbestyrelsen besluttet at børnene ikke deler noget ud til de andre børn, når de holder fødselsdag.