Årets gang følger vi tæt i Natur & Miljøbørnehaven

Affaldsindsamling i samarbejde med Danmarks Naturfredningsforening

Hvert år deltager vi i affaldsindsamlingen, da vi gerne vil være med til at sikre, at børn kan vokse op i et land, hvor vi passer godt på vores natur og miljø, og hvor vi kan møde smuk, spænende og ren natur med masser af liv og oplevelser.

Vi arbejder med affald, genbrug, sortering, ressourcer – børnene hører historien om Skovsvinet, samler affald i vores nærområde og i Flødalskoven.

Hvad sker der i naturen

Når vi er så meget ude hver dag er det en naturlig del af vores dagligdag at vi er opmærksomme på hvad der sker i naturen omkring os i de forskellige årstider. Vi arbejder med små temaer, for eksempel finder sommerfuglelarver som vi følger fra larver til puppe og til de endelig bliver til smukke sommerfugle som vi kan sætte ud i naturen igen.

Helt fra forårets start arbejder vi med vores store høstfest i september. Vi plukker hyldeblomster til at lave saft af, passer vores frugtbuske og træer. Senere på sommeren høster vi afgrøder som vi laver saft, syltetøj og bager af.

Det hele afsluttes med en høstfest for forældre, søskende og børn.

Vi laver forskellige høstaktiviteter sammen, som børnene har været med til at forberede. Det er også til denne fest at vi får besøg af vores gamle børn som er startet i skole.

Forældrearrangementer i løbet af året

Vi vil rigtig gerne inddrage jer forældre i det vi laver ude i børnehaven; derfor har vi faste årlige traditioner som forældre, søskende og bedsteforældre deltager i.

Vi afholder børnehavens fødselsdag, arbejdsdag, afslutningsfest for skolegruppen, høstfest, Bedsteforældredag og julearrangement med Luciaoptog. Alt sammen dejlige traditioner som børnene ser meget frem til.

Natur & Miljønyt udkommer hver måned

I vores månedlige nyhedsbrev kan du blandt andet læse om hvilke aktiviteter der er i børnehaven den kommende måned, hvem der har fødselsdag, nyt fra bestyrelsen, hvilket tøj det er vigtigt at have med – i forhold til årstiden.